Hej och välkommen till min blogg!
Jag heter Vendela Jurland och är 17 somrar och kommer ifrån Örebro.
Den 15 Augusti 2014 flyttar jag till Lubbock, Texas för att vara utbytesstudent ett år med YFU. Jag kommer gå på Cooper High School och förhoppningsvis vara Senior. Här på min blogg kan ni följa mig på mitt livs resa i USA, och om ni har några frågor kring mig eller mitt år är det bara att kommentera eller skicka ett mail till [email protected].
Tack för att du läser min blogg och hoppas du gillar den!
Puss och Kram!

LUBBOCK HERE I COME

Hej på er!! Ni undrar nog vad det är som händer - och tro mig det gör jag med! Känns som om jag lever i någon film eller något för sånna här fall händer inte haha... Tänkte dra en kort förklaring för er
 
Så, efter allt som hände förra veckan med flytten, avresedagen och ja allt innan dess också så var jag väldigt ledsen/sårad och allmänt förvirrad. När jag kom till San Antonio kände jag mig inte alls redo för att komma in i ett nytt liv osv, för allt det som jag hade i Lubbock ville jag verkligen ha, så självklart var jag ledsen när jag kom fram och insåg att jag inte skulle kunna få tillbaka mitt liv som jag hade det, och även fast det bara gått 1,5 månader var det mycket värt för mig...
 
Någon dag senare fick jag ett FaceTime-samtal från mina föräldrar i Sverige. Det var jättetidigt på morgonen och jag var hur trött som helst, men de sa att det var väldigt viktigt. Sen berättade de för mig att de precis hade bokat en flygbiljett till Washington dagen, så att min underbara mamma kunde åka över hit till USA och fixa allting. De skulle alltså rädda mitt år. Jag tror jag aldrig gråtit så mycket förut, inte av bara lycka utan även kärlek till mina föräldrar. De betyder verkligen allt för mig och jag vet ärligt inte vad jag hade gjort utan de i mitt liv eller under denna resa. Så dagen efter åkte mamma över till USA och hon är faktiskt fortfarande kvar även idag och åker hem på söndag. Tanken med denna resa var att mamma skulle försöka få tillbaka mig till Lubbock (till Paiges familj såklart) eller till Washington där våra närmsta familjekompisar Lotta och Aron bor, så de hade lätt fixat en bra familj till mig som skulle fungerat suveränt. 
 
Efter hennes måååånga möten/samtal med några av YFU:s högsta chefer så kom det en bekräftelse IDAG att jag kommer flytta tillbaka till Lubbock!!!! Är gladare än någonsin och kan inte beskriva min tacksamhet, speciellt till mina föräldrar och till Paiges underbara familj som jag kommer flytta in hos redan imorgonkväll. Sen måste jag även passa på o tacka YFU för att de har tagit väldigt bra hand om mitt fall denna vecka. Jag vet att det har blivit väldigt extremt men är så glad att det är över nu!! Så imorgon klockan 1 så kommer min goa Arearep Cheryl skjutsa mig till flygplatsen och så är jag i Lubbock vid 7 på kvällen!! Känner mig dock så enormt elak mot min fina värdfamilj här i San Antonio... Kändes bara sjukt onödigt att blanda in en annan familj som också blir inblandade i detta... De var iaf underbara människor så jag vill verkligen inte att någon ska tro att det var därför jag flyttar, men nu är det som det är och jag är otroligt glad. 
 
Så igår vid 8-tiden kom Cheryl och hämtade mig och så åkte vi direkt hem till henne där jag även fick träffa hennes man och två hundar, supergoa!! Imorse när jag vaknade tog jag först en dusch innan jag gick ner och åt lite frukost, jag behövde obviouesly inte åka till skolan idag eftersom jag flyttar imogron! Sen bestämde jag och Cheryl att vi skulle åka till ett stort Mall 20 minuter från deras hus och shoppa lite, vilket man aldrig säger nej till!! Vi var där till kanske 3 och efter det åkte vi till värsta fina laken som såg ut som karibien!! Vi tog lite bilder och fortsatte till en cake affär där vi köpte någon form av sockerkaka (fast 1000 ggr godare) och sen åkte hem. Har verkligen haft en toppendag och Cheryl är hur go som helst!! Ikväll ska hon och hennes man även ta mig till turistattraktionen The River Walk, vilket jag har taggat för ända sen jag kom hit. Det ser SÅ fint ut så jag är excited! Man kan ju faktiskt inte vara i San Antonio utan att ha åkt dit hehe!! 
 
Håll tummarna för mig att flygresan imogron går bra!! Puss o Kram
Mamma o Pappa, jag älskar er så och kan inte beskriva hur mycket detta betyder för mig<3
 
Selfie i lite nyinköpta kläder från dagen 






Härligt, tror alla har väntat på det här. Bara njut!!!!
Bamsekram. (lovar att mamma ska få en också)

Svar: Tack så mycket!! Ja det förtjänar hon:)
Vendela Jurland

2014-10-11 · 07:51:30

Så jävla bra!!! Härifrån kan det bara bli fantastiskt <3

Svar: <333333
Vendela Jurland

2014-10-11 · 08:15:17

Så glad för din skull Vendela! Skulle gärna velat va en fluga hemma på Candys vägg för att se hur hon reagerade på sitt misslyckande! ;)

Stora kramar, Jojo och resten av familjen hälsar!

Svar: Tack så himla mycket jojo, o att du har funnits här för både mig o mamma under denna jobbiga tid. Haha jadu, vem hade inte velat det?;)

Kram till er alla<3
Vendela Jurland

2014-10-12 · 17:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback