Hej och välkommen till min blogg!
Jag heter Vendela Jurland och är 17 somrar och kommer ifrån Örebro.
Den 15 Augusti 2014 flyttar jag till Lubbock, Texas för att vara utbytesstudent ett år med YFU. Jag kommer gå på Cooper High School och förhoppningsvis vara Senior. Här på min blogg kan ni följa mig på mitt livs resa i USA, och om ni har några frågor kring mig eller mitt år är det bara att kommentera eller skicka ett mail till [email protected].
Tack för att du läser min blogg och hoppas du gillar den!
Puss och Kram!

TEST DAYS

 
 Hej bloggis! Just nu sitter jag i sängen och inte gör något speciellt. Väntar på att Jr ska sluta sin baseball träning så vi kan hitta på något! Glömde att berätta att jag är ledig idag och imorgon pga att the freshmen ska ha STAAR testing idag och imorgon. Jag tog faktiskt STAAR tester igår och det va hemskt haha. STAAR är ett test ungefär som nationella fast det bara finns i Texas, jag kan tänka mig att andra stater har något liknande. Det har iaf Sandra uppe i Wisconsin. Man kan ju anta att vi utbytesstudenter inte behöver ta detta prov eftersom vi ska åka hem och inte ha något som helst nytta av provet, men i Texas så måste alla som går på skolan ta det så det sög kan man säga haha, speciellt eftersom som provet var om US Hisyory haha... Dock så är prov så himla enkla i USA för det är multible choice på ALLT, så jäkla skönt. Man kan komma helt oförberedd till ett prov och ändå ha 25% chans att svara rätt ändå, hur easy som helst!! 
 
Annars har vädret här borta varit ganska dåligt både i måndags och igår, massor av åska och tom lite regn (det regnar aldrig här så alla blir helt till sig när det gör det haha). Idag är det dock fint väder men tror det ska bli dåligt resten av veckan så ska passa på att dra ut i det varma vädret vilket är typ 30+ grader haha, love it!!
 
Idag har jag även varit på powderpuff träning, och det var verkligen sååå kul. Har verkligen börjar älska amerikansk fotboll och inser att jag kommer sakna det så mycket i Sverige... Dock så får jag börja heja på Örebros Black Knights haha lol. Ska försöka att ta mycket bilder på matchen och tom kanske lite videos så ni får se oss tjejer spela lite haha. Såå taggad!!
 
Nu ska jag hoppa in i duschen lite fort innan jr kommer o hämtar mig. Kramis
 
 
Gav Lauren min favvo Marabou och fick detta sms efter haha
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback