Hej och välkommen till min blogg!
Jag heter Vendela Jurland och är 17 somrar och kommer ifrån Örebro.
Den 15 Augusti 2014 flyttar jag till Lubbock, Texas för att vara utbytesstudent ett år med YFU. Jag kommer gå på Cooper High School och förhoppningsvis vara Senior. Här på min blogg kan ni följa mig på mitt livs resa i USA, och om ni har några frågor kring mig eller mitt år är det bara att kommentera eller skicka ett mail till [email protected].
Tack för att du läser min blogg och hoppas du gillar den!
Puss och Kram!

LAST YL

 
Hola, hello och hej haha lol. Hur är läget i Sverige? Här i Texas rullar allt på som bara den, o jag mår jäkligt bra. Kanske är för att o endast en månad minus en dag exakt vid denna tid så kommer min familj att landa i lubbock och vi kommer att återförenas efter hela 10 månader. Kan verkligen inte beskriva hur lycklig det får mig att vara, har väntat på denna dag sen jag lämnade Sverige, sjukt att den snart är här. Både så roligt men också något av det jobbigaste jag kommer vara med om, att lämna mitt liv här. Detta är verkligen något jag tror att alla utbytisar går igenom, tanken att åka hem är bara helt amazing, men rädslan för att lämna sitt andra hem är så sjukt sad.... Menmen, har en månad kvar så får vara lite depp samt skriva bra/dåliga listor med mitt år osv när det verkligen närmar sig. 
 
Guys jag har bara 2 veckor kvar i high school, känns som igår det var två veckor tills jag skulle börja. Är så trött på det amerikanska skolsystemet, men det är ju så chill så kommer sakna det haha... Igår var jag även på min sista young life forever... Det är verkligen hur tråkigt som helst för jag har verkligen älskat att gå dit. Gårdagens club var dock den bästa ever! Vi slog världsrekord i att sitta på varandra i en ring, vi sjöng så mycket vi orkade, en känd country sångare kom och spelade en känd låt, hur coolt, (jag visste tom låten), vi hade dance off och fick massor av ljuspinnar eller va man kallar dom för haha. Låter kanske lite lame, men jag lovar det var awesome!! 
 
I söndags var jag och jr även på double date med Maddie och nästa års nya quarterback Jarret, vi åkte till the range och spelade golf och senare åt lite glass. Hur bra kväll som helst, får panik att detta snart är över och att jag måste åka iväg från Jr, men hoppashoppas att han kan komma till Sverige i sommar, håll tummarna för mig. 
 
Imorgon ska jag på powderpuff träning och matchen är nästa måndag, ahhh cant wait haha även fast jag har 1000 blåmärken och träningsvärk i hela kroppen haha. Är även inbjuden till 2 grad parties denna helg, ska även gå på ett YFU möte och hinna med någon mer träning inför powderpuff. Blir en kul helg!! Vi hörs snart kramis
 
Squad
YL
Ser helt drogad ut pga hur jäkla varmt det va där inne, men här är iaf en annan utbytis i lubbock, Emma från Finland
Emmaaa<3
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback