Hej och välkommen till min blogg!
Jag heter Vendela Jurland och är 17 somrar och kommer ifrån Örebro.
Den 15 Augusti 2014 flyttar jag till Lubbock, Texas för att vara utbytesstudent ett år med YFU. Jag kommer gå på Cooper High School och förhoppningsvis vara Senior. Här på min blogg kan ni följa mig på mitt livs resa i USA, och om ni har några frågor kring mig eller mitt år är det bara att kommentera eller skicka ett mail till [email protected].
Tack för att du läser min blogg och hoppas du gillar den!
Puss och Kram!

SOL BAD O BIO

Hej bloggen. 

I tisdags kom jr och hämtade upp mig efter hans jobb och sen åkte vi till en nagelsalong där hans mamma, moster och kusiner var som fixade sina naglar. Supermysigt! Efter det åkte vi och åt lite mat och efter det vidare till hans hus där vi chillade lite med hans kussar, så söta. Lite senare på kvällen runt 10 då släppte han av mig hos min kompis Harper där jag spenderade natten. Jag och Harper var i samma teaterklass i skolan och blev då kompisar. När vi gick upp på morgonen så gick vi genast ut och började sola på soldäcket o samt bada i hennes sjukt fina pool. Lite senare gjorde vi något som jag inte gjort sedan jag lämnade Sverige, cyklat. Det var ganska härligt igen o cykla lite även fast det är så jäkla platt här samt stekande sol o 35+... Men det var jäkligt nice. Vi åkte till chipotle och åt lunch o cyklade hem igen. Runt 5 så skjutsade jr mig hem och runt 8 åkte vi iväg på Alamo bio. Det är en typ av bio där man kan beställa in mat medans man kollar på filmen, sååå nice!!! Vi såg aloha, den va lite konstig enligt mig men ändå lite bra hehe. 

Idag så har jag inte gjort så mycket, vaknade ganska sent o åkte på lunch med jr sen. Ikväll ska jag Amy och Paige åka på drive in bio, Yay mys. Robert o brennen är nämligen inte i stan utan i odessa o jobbar så vi ska ha lite tjejtid. 

Imorgon så kommer Brittany till Lubbock Yay så ska spendera lite sista tid med henne. Sen är det laurens födelsedag på lördag så vi ska väl försöka hitta på något kul! Jr kommer vara borta på baseball hela helgen vilket suger... Han åkte idag o kommer hem på söndag. O nästa vecka åker han på onsdag o kommer hem på söndag vilket innebär att han nästan missar mina föräldrar helt.... Dom kommer ju om en vecka vilket är sjukt. Dock så kommer jr förmodligen att flyga till san Diego o vara någon vecka med oss i Cali på semestern. Det kommer bli så kul!!

Pussar o kramar. Nu är det inte lång tid kvar på mitt år. Har ni några speciella frågor som ni vill att jag ska svara på nu innan mina päron kommer let me know!! Älskar frågor!

frukost vid poolen
Cyklar
Love this Girl
Chill i Poolen
So much swag
Lubbock är ju så jäkla platt, så om det lutar det minsta lilla så är det kallat ett "hill". Harper tyckte att denna väg va ett hill. Alltså what?! Be my guest o testa hagalundsbacken i öret!!
Min lilla cowboy som målat



Hur kommer det bli med din kille när du flyttar hem igen?

2015-06-07 · 01:56:39

Hur kommer det bli med din kille när du flyttar hem igen?

Svar: Alltså det är en bra fråga... Vi har bestämt att vi ska försöka få det att fungera men vi får helt enkelt se hur det blir när jag flyttar hem igen...
Vendela Jurland

2015-06-07 · 01:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback