Hej och välkommen till min blogg!
Jag heter Vendela Jurland och är 17 somrar och kommer ifrån Örebro.
Den 15 Augusti 2014 flyttar jag till Lubbock, Texas för att vara utbytesstudent ett år med YFU. Jag kommer gå på Cooper High School och förhoppningsvis vara Senior. Här på min blogg kan ni följa mig på mitt livs resa i USA, och om ni har några frågor kring mig eller mitt år är det bara att kommentera eller skicka ett mail till [email protected].
Tack för att du läser min blogg och hoppas du gillar den!
Puss och Kram!

ÅNGEST

När man sitter och tänker på hur fort detta år har gått och hur mycket man har gått igenom börjar ångesten komma. Slutar skolan officiellt på fredag denna vecka, kanske måste åka in någon dag nästa vecka och skriva några finals men ändå!!! Om ca en vecka är min high school karriär över... Att det endast är 27 dagar kvar tills jag lämnar Lubbock, 4 veckor igår. Inte en en månad kvar. Personligen tror jag inte att man kan förbereda sig för en så stor pass förändring som jag och alla andra utbytisar kommer att gå igenom. Man har levt i nuet här borta så länge att man knappt kan tänka sig en vardag utan alla människor som finns här. Man kände ju exakt likadant när vi skulle lämna Sverige, men då visste man ju somsagt att man kommer tillbaka hem igen. Är otroligt taggad på att komma hem, men är så mera orolig för att åka. 

Jag tror att Jr har en stor del i att jag känner såhär. Jag träffar honom varje dag, ringer han hela tiden, är med honom så mycket jag kan. Det kommer vara en sån stor förändring att vara utan den typen av connection och kontakt i Sverige när man har varit van med det så länge. Kommer sakna honom så himla mycket kan inte ens beskriva. Men somsagt är det ju "bara" ett hav bort och inget är omöjligt. 

Det kommer även att kännas tomt att inte ha en Paige by my side all the time som man kan gå till när man är ledsen, känner sig ensam eller bara behöver lite kärlek. Utan henne detta år har jag ingen aning vart jag skulle vara just nu, hon har verkligen räddat mitt år och jag vet att vi kommer att hålla kontakten resten av våra liv. Kommer sakna henne sååå mycket.. 

Sen kommer jag ju sakna alla vänner så som Lauren, Maddie, Rylie, Anna, Stephanie, Jocelyn o alla de härliga tjejerna... Men framförallt det amerikanska livet...MEN åh va skönt det ska bli att komma hem igen o få bli lite svensk igen. Kommer bli så nice!!! Vi ses om endast 49 dagar Yay!!

En mygga bet mig i pannan:( Menmen haha.. Kommer sakna denna tjej så otroligt mycket, finaste Rylie






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback