Hej och välkommen till min blogg!
Jag heter Vendela Jurland och är 17 somrar och kommer ifrån Örebro.
Den 15 Augusti 2014 flyttar jag till Lubbock, Texas för att vara utbytesstudent ett år med YFU. Jag kommer gå på Cooper High School och förhoppningsvis vara Senior. Här på min blogg kan ni följa mig på mitt livs resa i USA, och om ni har några frågor kring mig eller mitt år är det bara att kommentera eller skicka ett mail till [email protected].
Tack för att du läser min blogg och hoppas du gillar den!
Puss och Kram!

BYE TEXAS

Hej på er hemma i Sverige. Oj vilken helg jag har haft, så mycket kärlek och happiness, men också mycket hejdå ovh tårar... Kan verkligen inte beskriva hur fantastiskt det var att ha min familj att komma till lubbock och få spendera tid i mitt andra liv, helt underbart. Kände mig väldigt komplett när alla människor jag bryr om så mycket var på samma plats, underbart! I helgen har vi bland annat haft lubbock sightseeing, ätit lunch med mina kompisar Blaire och Lauren, spenderat tid med min värdfamilj och jr's familj samt träffat alla mina vänner. Glömde även berätta för er att i torsdags så hade jag o några av Mina närmaste vänner en fotografering med kenda, hon som tog våra prom och familjebilder. Det var så kul och bilderna blev helt suvveräna, visar er snart! I lördags lagade min familj en svensk middag till min värdfamilj, det var så mysigt! Jr's baseball turnering dlutade tidigare än förväntat så han kom hem på lördag kväll yay, så han joinade middagen. Samt i söndags så hade min värdfamilj fixat en texas bbq party med massor av mina vänner och hela släkten. Blev en sjukt bra hejdå fest men mycket gråt... Paige och brennen blev tvungna att följa med deras mormor till odessa i söndags kväll, så blev tvungen att säga hejdå till dom redan då, det var något av det jobbigaste, älskar dom så mycket! Igår på flygplatsen kom mina värdföräldrar, jr ovh hans mamma dit med oss. Jag fick finaste boken av min värdfamilj med bilder på mitt år och allt vi har upplevt. När det var dags och säga hejdå gjorde det ont i hjärtat... Älskar lubbock och alla människor så mycket så det var jättesvårt att åks därifrån, grät som en gris igår... Igår kom vi  iallafall fram till Phoenix och det är superduper varmt, ca 40 grader helt sjukt, vi ska ta en chill dag idag och imorgon så blir det fullt fram igen. Just nu är klockan 10 så den har ändrats 2 timmar från lubbock, så nu är det 9 timmars skillnad till Sverige. Riktigt häftigt! 

Mitt utbytesår tog i princip slut igår. Helt hemskt att tänka att det aldrig kommer bli som förr igen. Gud vad jag älskar lubbock och texas!! Så om ni har några frågor är ni more than welcome to ask. 

BTW!!!!! Jr kommer att komma till la med oss sista veckan! Han flyger från Dallas där han haft en baseball turnering igen o kommer till san Diego den 28e. Sen följer han med oss till la och åker tillbaka till lubbock samma dag som vi kommer tillbaka till Sverige. TAGG SÅ JÄKLA KUL!

I love my texas<3 now and Forever



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback