Hej och välkommen till min blogg!
Jag heter Vendela Jurland och är 17 somrar och kommer ifrån Örebro.
Den 15 Augusti 2014 flyttar jag till Lubbock, Texas för att vara utbytesstudent ett år med YFU. Jag kommer gå på Cooper High School och förhoppningsvis vara Senior. Här på min blogg kan ni följa mig på mitt livs resa i USA, och om ni har några frågor kring mig eller mitt år är det bara att kommentera eller skicka ett mail till [email protected].
Tack för att du läser min blogg och hoppas du gillar den!
Puss och Kram!

JAG ÄR HEMMA

Hej bloggen. 

Ojojoj vad ni har missat saker!! När man är ute o reser som jag och min familj gjort blir det bara svårare o svårare o blogga. Man hittar på så mycket hela tiden så har knappt haft tid att kolla på mobilen. Tänkte skriva ett inlägg om resan snarast samt ha en sista frågestund on mitt år snart, bara så ni vet:) Har iaf haft världens bästa resa och nu är jag somsagt hemma i Sverige efter 327 dagar i USA. Känslan när man landade på svensk mark och bara andas in den svenska luften var helt otrolig!! När vi kom ut från bagage claim stod även två av mina bästa vänner och väntade på mig. Lyckan var enorm och chocken var otrolig. Hade verkligen ingen aning av att dem skulle stå där o vönta på mig. Helt otroligt. Åkte bil med Alva och Lovisa hem och så fort vi kom upp på uppfarten stod Sandra där o väntade, tänk att det var sista gången vi sets sen Hawaii. Sjukt!! På mitt hus så hade även några av mina vänner satt upp en stor välkommen hem Vendela skylt. Så fint!! Sen när även resten av familjen kom hem så gick vi in i huset där alla av mina vänner stod o väntade på mig. De hade gömt sig i vardagsrummet och hoppade fram när mamma tände lamorna. Var i chocktillstånd och helt enormt lycklig. Tårarna bara kom och det var så mycket kärlek och känslor som bara överflödades. Att alla gjort denna sak va för mig, det är något av det finaste någonsin. Har världens finaste vänner!! De hade även köpt chips o dipp, min favvo och massor av godis o dricka. Så vi alla satt i vardagsrummet o var uppe till 3 och bara catchade upp och umgicks. Så himla fint och underbart!! Idag klockan 3 vaknade jag och Sandra i min älskade säng, Gud vad jag har längtat!! O sen nu så hade jag tänkt att packa upp allt osv och ha en riktig chilldag. Så sjukt att vara hemma igen, känns som jag aldrig varit borta men också att det var 100 år sedan jag var här. Wierd feeling men antar att det bara är vi utbytisar som förstår;) 

Nu ska jag börja packa upp allt osv. Kan ej förstå att jag är hemma!!! Puss o kram


Fick världens finaste bok av jr!
Mina älsklingar
Finaste tjejerna!!
Några av alla som var hos mig inatt. Ni är bäst








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback