Hej och välkommen till min blogg!
Jag heter Vendela Jurland och är 17 somrar och kommer ifrån Örebro.
Den 15 Augusti 2014 flyttar jag till Lubbock, Texas för att vara utbytesstudent ett år med YFU. Jag kommer gå på Cooper High School och förhoppningsvis vara Senior. Här på min blogg kan ni följa mig på mitt livs resa i USA, och om ni har några frågor kring mig eller mitt år är det bara att kommentera eller skicka ett mail till [email protected].
Tack för att du läser min blogg och hoppas du gillar den!
Puss och Kram!

CHRISTMASBREAK







Hej på er!! Nu är det officiellt jullov vilket är hur skönt som helst!! Dock får man inte samma julkänsla när det inte är någon snö, men det kommer nog litegrann senare i år:)

Denna vecka har varit väldigt chill, har inte gjort så speciellt mycket förutom att handla julklappar, ätit mat och sovit haha. Igår så var dock jag jr Paige o några av jrs kompisar ute till hans land där han har sin häst. Det var verkligen så fint och kul att va ute i det fina vädret och leka lite cowboy;) jag har iaf bestämt mig att nästa inköp som jag ska köpa till mig själv ska bli ett par äkta cowboy boots, so excited:D

För någon timme sedan åkte Paige till avery i odessa för att vara där över helgen så jag har ingen aning om vad jag ska göra utan henna haha, vi sitter ju typ ihop all the time... Men hon kommer hem på söndag vilket ska bli nice. Sen har även Lauren och Brittany åkt iväg för julen vilket suger, så vi får se vad jag ska göra i helgen utan mina pinglor...:)

Btw så tänkte jag visa en superkul tradition som amerikanare har!! Det är nämligen så att den sista bilden ska föreställa en elf som kommer från tomten. Precis efter thanksgiving kommer han och håller koll på de yngre barnen i familjen (i vårat fall, brennen) och ser till att de är snälla inför julen. Sen är det så att under varje natt så åker elfen runt i huset och varje natt gör han något form av bus eller bara gömmer sig. Imorse hittade brennen den inne på hans badrum. How adorable?!?!

Pussar o kramar till er alla




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback