Hej och välkommen till min blogg!
Jag heter Vendela Jurland och är 17 somrar och kommer ifrån Örebro.
Den 15 Augusti 2014 flyttar jag till Lubbock, Texas för att vara utbytesstudent ett år med YFU. Jag kommer gå på Cooper High School och förhoppningsvis vara Senior. Här på min blogg kan ni följa mig på mitt livs resa i USA, och om ni har några frågor kring mig eller mitt år är det bara att kommentera eller skicka ett mail till [email protected].
Tack för att du läser min blogg och hoppas du gillar den!
Puss och Kram!

ASBRA HELG

Hade en asbra vecka förra veckan, speciellt helg. Tänkte summera ihop den lite kort nu:)
 
 
Onsdag: Vi hade en cupcake tävling i skolan, med temat summer lovin hur kul? Efter skolan åkte jag och Rylie och kollade på coopers baseball match också. Hade även powderpuff träning. Powderpuff är alltså tjej-fotboll. Cooper har en match en gång om året där ungefär 20 junior och senior tjejer signar upp sig för att vara med och spela en match mot varandra. Sen signar ungefär 5-10 junior och senior killar upp och blir the coaches för både lagen. Så om två veckor exakt idag har vi matchen, juniors mot seniors, hur seriöst som helst haha. 
 
Var även på årets sista seriematch inom baseball, och vi vann yay! Nu är det slutspel som gäller
matchen
JAG GJORDE DENNA; HUR FIN SOM HELST?!
 
 
TORSDAG: Efter skolan åkte jag och Lauren och köpte... COWBOYBOOTS! Känner mig som en riktig texan nu haha!! Efter det så åkte jag tillbaka till skolan för en award cermony där man får priser i olika ämnen samt betyg osv. Vi utbytesstudentter blev även tvungna att hålla ett tal där vi skulle berätta om vårat år och ja helt enkelt berätta vad vi lärt oss osv. Det var såååå mycket folk där så var så jäkla nervös, det var de andra killarna också, men det gick bra tillslut och jag kände att talet blev bra även fast jag va nervös!
Boots
Cermony in the pac
Fina Rylie
Alla utbytisar på Cooper. Jag, Bin från Yemen, Kaspar från Estonia och Moritz(som bor med min första värdfamilj) från Tyskland
 
 
Fredag: Hade varit taggad till denna dag en lång tid, det var nämligen Spring Fest. Det är typ en konsert med massa olika country band som håller på från klockan 6 på kvällen till typ mitt i natten. Det var verkligen så kul!! Speciellt så va det kul att jag kände igen några låtar som de spelade haha, blivit en riktigt country girl. Åkte dit med Stephanie, Blaire och Jocelyn och sov hos Steph på kvällen. 
Selfie med finaste halsbandet
steph o ja
Ma outfit o nya bootsen va tycker ni??
Jag blaire steph o joce
gänget plus Scott
YAAAY
squad
Jag o bästa Stormy
Nyfunna vännen Morgan
 
 
Lördag: Vaknade hos Steph på morgonen och så åkte vi alla till ett frukost-ställe för lite frukost. Sen kom Amy och hämtade mig och sen började jag fixa mig för eftermiddagens festligheter. Lauren och Tatum hade nämligen arrangerat ett så kallat graduationparty. Detta är endast för vänner och man har det alltid innan själva graduation, lite weird menmen. Deras tema var Kentucky Derby, i början så hade jag ingen aning om vad det var, men det är alltså ett hästrace varje år (det var i lördags) och på dessa race så ska man ha väldigt stora och konstiga hattar. På deras party hade alla ganska vanliga, men vissa gick all in vilket va så kul! Så fick vi även var sin häst att hålla på och min kom 2a yay!! På kvällen var vi några komipsar hemma hos oss och kollade på boxningsmatchen of the century, det var kul. Jr hade även varit borta på en skolresa sen i onsdags, så han kom hem på lördagskvällen och åkte direkt hem till mig<3 
Söta drinkar
Mina fina
Hur gott
<3
Cuties
 
 
 
Söndag: Jr kom och hämtade mig på morgonen och så åkte vi till hans kyrka. Sen åkte vi till powderpuff träning, han är en av coacherna och jag spelar ju. Efter det åkte jag hem och snackade en lång stund med saknade Filippa, så kul att snacka med henne efter typ 9 månader haha. På kvällen åkte jag hem till Jr och åt middag och fixade lite med hans nya truck.
Typical Lubbock Weather 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback