Hej och välkommen till min blogg!
Jag heter Vendela Jurland och är 17 somrar och kommer ifrån Örebro.
Den 15 Augusti 2014 flyttar jag till Lubbock, Texas för att vara utbytesstudent ett år med YFU. Jag kommer gå på Cooper High School och förhoppningsvis vara Senior. Här på min blogg kan ni följa mig på mitt livs resa i USA, och om ni har några frågor kring mig eller mitt år är det bara att kommentera eller skicka ett mail till [email protected].
Tack för att du läser min blogg och hoppas du gillar den!
Puss och Kram!

31 MARS

Äntligen är denna måndag slut, inte för att den varit jobbig utan mer för att det är en dag närmare helg och sedan påsklov. Dock ska jag jobba på lovet, men det är på pappas jobb och lite hemma, så rätt så skönt ändå!
 
Idag har jag först varit i skolan och sen hemma en stund. Efter det åkte jag på tennisträning med Linnea, och efter middagen någon timme senare gick jag ut med Sandra på en powerwalk. Vi gick bl.a. förbi bästa Filippa som fyller 16 idag och lämnade lite rosor. Grattis min fina Filippa! Nu sitter vi hemma hos mig och har precis gjort smoothies och ska snart kolla på älskade biggest looser som börjar om ca 10 minuter. Jag följde vartenda avsnitt förra året och tyckte det va såååå bra. Kommer definitivt följa det detta år också, det är så inspirerande och se deltagarnas utveckling och hur snygga de blir i slutet!!
 
Lodisbild på Sandra
 
Världens finaste vän och jag i somras
 


Hej!
Ska åka med yfu till USA nästa år och jag undrar när du fick din placering? :)

Svar: Hej Alva!
Vad roligt! Jag fick min placering ganska tidigt, i början av mars. Men eftersom det var en dubbelplacering (alltså att två studenter skulle bo i samma familj) sa jag nej. Sen tog det ett bra tag tills jag fick min nuvarande familj, fick dem i slutet av juli:)
Vendela Jurland

2014-08-23 · 10:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback