Hej och välkommen till min blogg!
Jag heter Vendela Jurland och är 17 somrar och kommer ifrån Örebro.
Den 15 Augusti 2014 flyttar jag till Lubbock, Texas för att vara utbytesstudent ett år med YFU. Jag kommer gå på Cooper High School och förhoppningsvis vara Senior. Här på min blogg kan ni följa mig på mitt livs resa i USA, och om ni har några frågor kring mig eller mitt år är det bara att kommentera eller skicka ett mail till [email protected].
Tack för att du läser min blogg och hoppas du gillar den!
Puss och Kram!

CHRISTMAS TIME

 
Detta jullov har jag: 
 
 
-Fått uppleva en Amerikansk jul
 
-Ätit amerikans julmat
 
-Dött av skratt i jr's bil när vi handlade julklappar
 
-Åkt på "Polar expressen" tåget
 
-Fått en Print-Out Camera från min underbara värdfamilj
 
-Gråtit pga av saknad till mina underbara vänner och familj
 
-Lagat svenska pannkakor
 
-Varit i kyrkan på Christmas Eve
 
-Kollat på säkert 1000 julfilmer
 
-Fått en julgran i mitt rum
 
-Legat på flaket på en truck och kollat på stjärnorna
 
-Varit på Chinese Christmas
 
-Spenderat många kvällar hos Stormy med härliga människor
 
-Stress shoppat julklappar
 
 
Hej på er!! Nu var det ett tag sedan igen, men har inte riktigt hunnit med att blogga pga att det har varit jul och vad allt det innebär. Vi har haft släkt över hela veckan och basiclly haft fullt hus tills idag då Nana och Gramps var de sista som lämnade. Har haft en otrolig mysig jul och har verkligen insett hur lyckligt lottad jag är som har hamnat med dessa underbara människor!!
 
Idag var det egentligen menat att vi skulle åka upp till min värdpappas mormor ca 2 timmar från dallas, men min värdmamma vaknade upp idag och var sjuk så vi kunde inte åka iväg. Om hon känner sig bättre imorgon kommer vi nog åka iväg. Jag skulle tycka det va skitkul om vi kom iväg eftersom det skulle betyda att jag äntligen skulle få träffa james för han har sagt att han skulle åka dit då!!! Detta skulle också betyda att jag kanske kunde få träffa min underbara vän Julia som också är utbytesstudent i Oklahoma men är på en liten tripp i Dallas, det vore så sjukt kul att få träffa henne. Men självklart vill vi inte åka iväg om Amy är sjuk, så vi får se vad som händer. Måste även hinna med att köpa en nyårsklänning, och tror att jag skulle ha mer chans att hitta någon här än i en övergiven stad haha lol. 
 
Hur var eran jul?! Kramis
Våran fina julgran
Philips julklapp till mig, grät som en gris
Jag och sis efter kyrkan
Matching PJs
finaste julklappen från finaste
Squad
Brennen på Polar Expressen
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback