Hej och välkommen till min blogg!
Jag heter Vendela Jurland och är 17 somrar och kommer ifrån Örebro.
Den 15 Augusti 2014 flyttar jag till Lubbock, Texas för att vara utbytesstudent ett år med YFU. Jag kommer gå på Cooper High School och förhoppningsvis vara Senior. Här på min blogg kan ni följa mig på mitt livs resa i USA, och om ni har några frågor kring mig eller mitt år är det bara att kommentera eller skicka ett mail till [email protected].
Tack för att du läser min blogg och hoppas du gillar den!
Puss och Kram!

5 DAGAR KVAR

Som ni ser på rubriken är det 5 hela dagar kvar tills min familj är här. Det känns ärligt talat som att jag drömmer. Har varit utan dem i hela 295 dagar, enda sendan den 15 August 2014, o nu om 5 dagar ses vi igen. Känns helt sjukt! 

Sandras familj kom i torsdags och jag var med henne i telefonen när dem träffades. Gud vad glad hon var, men så nervös med gråten i halsen. Det var verkligen så fint att höra henne när de träffades för det fick mig att tänka på hur det kommer bli när jag träffar min familj. De kommer komma på torsdag klockan 22.00 och då kommer jag och min värdfamilj att stå där på flygplatsen och vänta. Jag ville verkligen att jr skulle vara med men han har ju sin baseball turnering från o med onsdag... Är väldigt bitter menmen!! 

Igår så åkte jag Paige och Anna till Cooper för att kolla på en mini amerikansk football turnering. Dom har ett spel som kallas för 7 on 7 där det är sju spelare som spelar mot varandra på halvplan. Det var ganska kul. Mötte även upp med lite kompisar där bland annat Rylie, Ashley med fler. På kvällen kände både jag o Paige att vi behövde en tjejkväll bara vi två. Vi beställde pizza, åt popcorn o hade en asmysig kväll! Idag så är det laurens födelsedag Yay så ska åka och fira henne om en stund, ska bli mysigt. Idag är det ju även Sveriges nationaldag så jag får väl tänka lite extra på lilla Sverige som jag kommer vara påväg till om exakt en månad, sjukt.

Hoppas ni får en bra nationaldag o helg! Kramis

Football
Grattis till min bästaste vän!! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback