Hej och välkommen till min blogg!
Jag heter Vendela Jurland och är 17 somrar och kommer ifrån Örebro.
Den 15 Augusti 2014 flyttar jag till Lubbock, Texas för att vara utbytesstudent ett år med YFU. Jag kommer gå på Cooper High School och förhoppningsvis vara Senior. Här på min blogg kan ni följa mig på mitt livs resa i USA, och om ni har några frågor kring mig eller mitt år är det bara att kommentera eller skicka ett mail till [email protected].
Tack för att du läser min blogg och hoppas du gillar den!
Puss och Kram!

LÄGET I DC

Hejsvejs bloggen haha. Nu var det ett tag sen igen, men har faktiskt haft fullt upp att uppleva hela Washington och allt vad det innebär. Så kul att åka runt i USA och se så oroligt många delar och liv, eftersom det är ett så stort land så är det väldigt mycket grejer som är annorlunda här mot t.ex. Texas, och det är väldigt intressant att se. 
 
När jag först kom i fredags var Aaron och Matilda, deras au pair från Sverige, specifikt från Kumla som ligger 10 min utanför Örebro, och hämtade mig. Sen åkte vi hem och eftersom det var ganska sent somnade jag tidigt. Dessa andra dagar har bland annat spenderats med Lotta och Aaron samt deras Goa barn, Nils-Erik, Sven och Sigrid, varit och shoppat, träffat Matildas kompisar, strosat runt i Georgetown och framförallt letat balklänning! Eftersom jag varit i Washington tidigare så åkte jag inte runt o kollade på alla statyer och sevärdheter, speciellt när det varit like kallt här uppe i norr campared to Texas haha. 
 
Sen nu så kommer ju balen upp!!! Den är ju den 11e april o jag e så taggad. Jrs mamma har bokat så att jag ska bli sminkad samt att en fotograf ska ta kort på oss, hur kul som helst, är verkligen så excited, förutom... Att jag inte hittat min förbannade drömklänning. Trodde aldrig att det skulle vara så svårt för mig att hitta en balklänning, men det är något av det värsta ever och jag har grovpanik. Letat i hela Washington och san Antonio o kan ej hitta the perfect one... Ska beställa en liten enklare klänning från nätet ikv o förmodligen ha den om jag inte hittar något annat, men ändå, dehär med att hitta balklänning var helt fruktansvärt... Så om ni är som mig, med lite petig smak och att det finns ett tema på balen, VAR UTE I GOD TID o köp klänningen typ ett halvår innan balen för detta är hemskt att inte veta va man ska ha på sig haha... Dock så är det ju så kul o prova massa klänningar, men det är inte alls lika kul att inte bli riktigt kär i någon av dem... Gud vad dramatisk jag blev nu haha, nej men det är väldigt viktigt för mig, sen har jag en ganska specifik stil så då blir det ännu svårare. Menmen, detta kommer lösa sig och det handlar ju mer om själva balen än vad man har på sig! Eller...;)
 
Ikväll ska jag o Matilda ha gossipgirl kväll med chocköaddoppade jordgubbar och massa Annat gott. Riktigt mysigt!! Sen imorgon blir det hemfärd till kära o varma Lubbock, ska bli mysigt, speciellt nu när det är påsk o allt!! Vi hörs snart igen, kramis
 
Georgetown
Fina Sigrid
En klänning jag testade
Selfie 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback