Hej och välkommen till min blogg!
Jag heter Vendela Jurland och är 17 somrar och kommer ifrån Örebro.
Den 15 Augusti 2014 flyttar jag till Lubbock, Texas för att vara utbytesstudent ett år med YFU. Jag kommer gå på Cooper High School och förhoppningsvis vara Senior. Här på min blogg kan ni följa mig på mitt livs resa i USA, och om ni har några frågor kring mig eller mitt år är det bara att kommentera eller skicka ett mail till [email protected].
Tack för att du läser min blogg och hoppas du gillar den!
Puss och Kram!

CHRISTMAS FEELING

 
 
 
 
 
 
 
 
Finaste juldekorationen vi hittade!!
Paige och Brianna efter skolan
Goa Brianna
Mr Christmas Tree at YoungLife
Har vi inte finaste juldörren eller vad?!?!

Hej på er och sorry för min dåliga uppdatering. Tiden bara springer förbi här i Lubbock, hinner knappt hänga med! Snart är det ju jul, så himla kul även fast jag är ledsen att inte kunna vara hemma med min fina familj... Dock så är ju hela julstämningen här så mycket mer överdriven och rolig, så allt blir bara lite roligare! 
 
I måndags var jag Lauren och Jocelyn på sista YL för denna termin. Det var verkligen hur bra som helst eftersom det var julavslutning osv. Igår så var vi några kompisar hemma hos Stormy, vi typ chillade o kollade film, mysigt:) Just nu gör jag ingenting, Brittany kommer över om några minuter så ska vi se vad vi hittar på.
 
Är så jäkla taggad för jag har endast 3 dagar kvar i skolan!!!! tror jag iaf haha. I slutet av terminerna här i USA så är det helt annorlunda, man har något som kallas för finals som är som prov i alla ämnen, dock så kan man skippa dessa prov om man har ett visst antal uppfyllda kriterier (typ ha högre än 85 poäng i slutbetyg). Och jag har över 85 i alla mina ämnen så jag kan skippa alla prov och tisdag-fredag är det bara provdagar så då behöver jag inte komma:D Så måndag är min sista skoldag sen går jag på jullov!! Är sjukt taggad på o få uppleva en riktig amerikans jul, men har panik för att halva skolåret har gått vilket betyder att jag har mindre tid kvar här... Fy vill inte tänka på att jag en dag kommer åka härifrån... Jr påminde mig om det igår och jag fick panik haha. FY!! 
 
Nu ska jag äta lite, vi hörs snart. Kramis



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback